gry - neoromantyzm
Polecane pytania
Zadaj własne pytanie
czy macie moze cos na temat NEOROMANTYZMU ?? potrzebuje na poniedzialek :!: :!: :!:

Sprobuj na https://dojrzewamy.pl. Pisza ponad 2000 odpowiedzi dziennie!

NEOROMANTYZM terminten podkreśla przynależność literatury końca XIX wieku i początku XX do tradycji i jej związek z romantyzmem. Neoromantycy wskazywali na swą duchową więź z romantykami i konieczność kontynuowania działań niepodległościowych. źródło: http://www.maturka.pl/mloda/poj.htm
NEOROMANTYZM , postromantyzm
kierunek w muzyce niem., wyodrębniony w 2. poł. XIX i na pocz. XX w., uznawany za ostatnią fazę romantyzmu; twórcy n. (F. Liszt, R. Wagner, H. Wolf, A. Bruckner, G. Mahler, R. Strauss) tworzyli swe dzieła w bliskim związku z innymi sztukami (gł. literaturą), czego wyrazem są typowe dla n. gatunki: poemat symfoniczny i dramat muz. R. Wagnera; w zakresie środków orkiestralnych n. wyraził się potęgą brzmienia i bogactwem kolorystyki (G. Mahler, A. Bruckner); n. w ostatniej fazie przeszedł w ekspresjonizm, wywierając silny wpływ na kompozytorów Młodej Polski.
źródło: http://encyklopedia.interia.pl/haslo?hid=89756
Czy sztukę epoki modernizmu słusznie nazywa się mianem neoromantyzmu?
http://prace.sciaga.pl/1431.html
NEOROMANTYZM , postromantyzm
kierunek w muzyce niem., wyodrębniony w 2. poł. XIX i na pocz. XX w., uznawany za ostatnią fazę romantyzmu; twórcy n. (F. Liszt, R. Wagner, H. Wolf, A. Bruckner, G. Mahler, R. Strauss) tworzyli swe dzieła w bliskim związku z innymi sztukami (gł. literaturą), czego wyrazem są typowe dla n. gatunki: poemat symfoniczny i dramat muz. R. Wagnera; w zakresie środków orkiestralnych n. wyraził się potęgą brzmienia i bogactwem kolorystyki (G. Mahler, A. Bruckner); n. w ostatniej fazie przeszedł w ekspresjonizm, wywierając silny wpływ na kompozytorów Młodej Polski.
źródło: http://encyklopedia.interia.pl/haslo?hid=89756
Czy sztukę epoki modernizmu słusznie nazywa się mianem neoromantyzmu?
http://prace.sciaga.pl/1431.html

Neoromantyzm, termin używany na określenie kierunku występującego na przełomie XIX i XX w., zbliżony do terminów modernizm i Młoda Polska. Zgodnie z nazwą sugerował pokrewieństwo między romantyzmem a zjawiskami występującymi w literaturze polskiej od ok. lat 80. XX w.
Nazywano go także nowym romantyzmem. Przyjęty w epoce Młodej Polski dość powszechnie, m.in. dzięki artykułowi E. Porębowicza Poezja polska nowego stulecia (1902).
Neoromantyzmowi przypisuje się najczęściej idealizm, skłonności do irracjonalizmu, subiektywizm, wybujały indywidualizm, a także dążenia niepodległościowe wyrażane w stylu romantycznym, np. Wyzwolenie S. Wyspiańskiego.
Nazywano go także nowym romantyzmem. Przyjęty w epoce Młodej Polski dość powszechnie, m.in. dzięki artykułowi E. Porębowicza Poezja polska nowego stulecia (1902).
Neoromantyzmowi przypisuje się najczęściej idealizm, skłonności do irracjonalizmu, subiektywizm, wybujały indywidualizm, a także dążenia niepodległościowe wyrażane w stylu romantycznym, np. Wyzwolenie S. Wyspiańskiego.
